Webbaseret møbelhandler øjner vækst på eksporten
Siden danske Moodings blev stiftet i 2015 er det gået stærkt. I hvert regnskabsår har den internetbaserede forhandler af designmøbler fordoblet omsætningen, der sidste år lød på 53 mio. kr., og nu er man klar til at gå dedikeret til værks uden for de danske grænser.
Det skriver Finans.
Direktør og medstifter Alexander Thygesen fortæller til avisen, at virksomheden i de første fire leveår har plukket de ”løsthængende frugter” og nu oplever interesse fra andre markeder, især Norge hvor man planlægger et fremstød.
Her vil man tage det kendte sortiment, der består af mærker som Hay, Muuto, By Lassen og Fritz Hansen, og køre dedikeret markedsføring med norsk hjemmeside og norske ansatte, der skal skabe en autentisk og ikke oversat brugeroplevelse. Gå alt vel i det norske, vil Moodings allerede i år rette fokus mod andre lande.
– Hvis vi kan knække Norge, så bør de andre komme rimelig nemt. Det er også en test af, hvad der skal til for at rulle ud på et nyt marked, og hvordan vi kan gentage processen effektivt. Vores strategi er at tage en del af de nye markeder, før andre udenlandske spillere bider sig fast, siger Alexander Thygesen til Finans.